Saturday, December 14, 2013

Zindan

Bir anne kızına neden zindan ismini koyar?

Büyük olasılıkla, hiç Zindan isminde tanıdığınız olmadı, bu yüzden bu soru hiç aklınıza gelmedi. Zaten ben de karşılaştığımda ismin sahibi bir çocuk olmasaydı, bu soruyu o kişiye sorardım. Zindan'ın sınıf öğretmeni Ece, benim yakın arkadaşım. Akşam çaylar, kahveler yapılmış, sohbet ediyoruz, ben diyorum ki 'bir anne neden zindan ismini koyar ki evladına?' , ardından öğretmen arkadaşımın annesi cevap verdi. Meğer hikayeyi biliyormuş.

Zindan'ın annesinin başından geçen bir berdel olayı. Ben 'berdel' in ne olduğunu o hikayede öğrendim zaten. Erkeklerin kadınları çaprazlamaları, sen bizim aileden birini kaçırıyorsun, o zaman sizin aileden biri de bize gelecek! hesabı. Böylelikle Zindan'ın annesi berdelle karşı tarafa geçmiş, üzerinden zamanda geçmiş ve hamile kalmış. Fakat karşı taraf birbirinden ayrılmış. Berdelin usulünde de, kadınları çaprazlamak olduğundan, her hangi bir çiftte ayrılık yaşanırsa, diğer çiftte ayrılıyor. Hamile kadın, baba evine dönmek zorunda kalmış. Baba evine 'hamile' dönen kadın, abisi ve babası tarafından depoya kapatılmış. Ve orada yalnız başına doğum yapmak zorunda kalmış..

Doğurduğu kızının adını... Zindan koymuş..

Zindan.. telaffuzun da bile insanın beyninde çınlıyor.. çın çın.. Zin-dan.. geçmişi geleceğinden ağır ..


No comments:

Camdan mezbahalar *

Bu yazıda hayvanlara yapılan işkencelerin videosunu neden izlemediğinizi ve neden izlemeniz gerektiğini yazıcam. " Kaz tüyünün n...