Tuesday, December 31, 2013

Nelson Mandela: Kendimle Konuşmalar'dan Notlar - I

(...) Elimdeki kaynaklar çok sınırlı olduğu halde bir çok geleneksel liderin oğlu ve kızını, Güney Afrika, Birleşik Krallık ve ABD üniversitelerine gönderdim. Eğitimli geleneksel liderlerden oluşan aydın bir topluluk er geç demokratik süreci benimseyecektir. Çoğunu çaresizlik içinde feodal yönetim normlarına sarılmaya iten aşağılık kompleksi zamanla yok olacaktır. 

(...) Politikada başarı, halkın görüşlerinize güvenmesini sağlamayı ve aklınızdakileri onlara çok kibar ve çok sakin bir şekilde ama mutlaka açıkça söylemenizi gerektirir. 

(...) Kendi adetlerimle ne kadar gurur duysam da, başkalarını hiç bir şekilde bunlara göre yargılama hakkım olmadığını ve insanlara belli görenekleri yerine getirmedikleri için hakir görmenin şovenizmin tehlikeli bir türü olduğunu kabul ettim. 

(...) Gerçekten de politika hiç ilgimi çekmiyordu. Gördüğünüz gibi, işin sosyal yanına ilgi duyuyorum. Komünist parti üyelerinden etkilenmiştim. Renge dayalı ayrımın tüm kötülüklerinden tamamen arınmış beyazları görmek benim için yepyeni bir deneyimdi.

(...) Cezayir'de kadınlar yalnızca ateş etmiyor, aynı zamanda tüfeği söküp takabiliyorlar.

(...) Halkın ve dünyanın gözünde ayaklanma, devrimci halk hareketi karakterini taşımalı. Düşmanın gözüne ise bir avuç insanın ayaklanması gibi görünmeli. 

(...) Bir devrim başlatmak kolaydır, zor olan onu sürdürmek ve korumaktır.

(...) Hapse girene kadar insan hafızasının kapasitesini, zihnin taşıyabileceği sonsuz enfermasyon zincirini tam anlamıyla takdir edememiştim doğrusu.

(...) halk kitlelerine , grevler, boykotlar, ve benzeri eylemlerin, politik eylemin kendi başına etkinlik sağlamasına yetmediğini göstermek gerekir. 

No comments:

Camdan mezbahalar *

Bu yazıda hayvanlara yapılan işkencelerin videosunu neden izlemediğinizi ve neden izlemeniz gerektiğini yazıcam. " Kaz tüyünün n...