Sunday, December 15, 2013

nazwam sie Khan

Bir film izledim, etkilendim. My name is Khan. Filmi anlatmayacağım, anlatamayacağım kadar iyi. Hint filmlerini çocukluk zamanlarımdan beri sevdim zaten. Hatta eskiden Türk kanallarında çokça gördüğümüz bu değişik kültür, Bollywood' un bu kadar ilerlemesine rağmen neden artık bizim kanallarımıza gelmiyor veya getirtilmiyor. Aptal kutumuz, biraz daha az aptal kutu olurdu hem. Bizim, içeriğinde çoğunlukla hırs, aldatma, birbirinin kuyusunu kazma dizilerimiz her yana servis edilirken, artık Hollywood'la dahi yarışan bir film sektöründen neden bu kadar uzağız, zamanında çok yakınlaşmışken anlayamıyorum. Her neyse..
Uçuşla gittiğim ve bir kaç gün kaldığım da, Delhi ve Mumbai' de izlemek ayrı bir tat zaten, en azından buna sahibim damağımda. Siz istediğiniz kadar boşaltın televizyonlarımızı.
Evet, etkilendim. Tüm savaşları, tüm kavgaları ve tüm çatışmaları, ne çözer dersiniz? Evet, cevabı içinizden tekrarlıyorsunuz ve fakat siz de o kadar saçma, o kadar gerçek dışı şeyler görüyorsunuz ki bugünlerde, o cevabı dillendirmeye gerek yok diyorsunuz.. Eskidendi o.. 'Sevgi' eskidendi, her şeyi çözen sevgi.. Bilmem, 'Eskiden?' derken, ben eskide yaşamadıysam, biz eskide yaşamadıysak, nasibimizi alamayacak mıyız yani sevgiden? Bilmem.. Onca jeolojik devirden geçen ve kendini yenileyen dünya, 'sevgisizlik'ten kurtulamazsa? Bu kez kendini yenileyemezse..

Charlie Chaplin'in 1940 yılında vizyona giren The Great Dictator  filminde yaptığı konuşmadaki gibi 'Zekadan çok, iyiliğe ve anlayışlı olmaya ihtiyacımız var. ' Gördüğünüz gibi 70 yıl sonra da ihtiyaçlar aynı..

Ve aslında biz tüm bunları biliyoruz da, olup bitenler yüzünden, içimizin en derinine itiyoruz, o kadar derin ki bulup çıkarması çok zor . Neden mi? Sırf güçlü olalım diye! Olamıyorsak da en azından güçlüymüş gibi yapalım diye!

Güçlüymüş gibi yapmak, güçlü olmak demek değildir beyler bayanlar. Ayrıca bu dünya güçle değil, sevgiyle dönüyor...


No comments:

Camdan mezbahalar *

Bu yazıda hayvanlara yapılan işkencelerin videosunu neden izlemediğinizi ve neden izlemeniz gerektiğini yazıcam. " Kaz tüyünün n...