Tuesday, December 17, 2013

Fok Adası

Çok huzurlu ve sessiz, ama güçlü ve şaşırtıcı, kendine özgü ve büyüleyici bir andı benim için..Onları gördüğüm an.. 

False Koyu'ndan tekneye bindik, 15 dakika yol gittik, bulunduğumuz deniz ve hatta okyanus tam olarak hangisinin sınırları içerisinde bilemiyorum, Hint Okyanusu'mu, yoksa Atlas Okyanusu'mu? Ardından, görmek istediğim yerdeydik. Uzaktayken karınca gibi görünen foklar, adaya yaklaştıkça daha büyüleyici gözükmeye başladı. Bazıları yüzüyor, bazıları ortalıkta dolanıyor ve ama çoğu güneşleniyordu. Koyulu açıklı kahve postlarıyla, Güney Afrika Kürklü fokları.. Capetown'a yakın bir ada da. Onlardan başka kimse yok, ve adanın üzerinde en az 500 bin fok. Su mavi, ada beyaz, onlar kahverengi. Doğa olması gerektiği renklerde.. ve çok huzurlu.. 

Ormanlarda gezmeyi, yürüyüşü, çadır kampını, sabahları kuş sesini geçtim ağaç uğultusuyla uyanmayı hep çok sevdim. Fakat, teknenin içinden onları izlediğim an, benim hayatımın en büyüleyici anıydı belki de. 

Ve evet çok huzurlu ve sessiz, ama güçlü ve şaşırtıcı, kendine özgü ve büyüleyici bir andı benim için. Şimdilerde, kendimi gergin, huzursuz ve başa çıkamayacakmış gibi hissettiğim anlarda.. sakinleşmeye çalışırken onları düşünüyorum. Aynı zaman diliminde, yani şu an, o adadaki sessizliği, fokların sakinliğini düşünüyorum. İçimi huzurla doldurmak için tekrar, o adadaki -hayatımda başka hiç bir yerde görmediğim- huzuru anımsamaya çalışıyorum.. 




No comments:

Camdan mezbahalar *

Bu yazıda hayvanlara yapılan işkencelerin videosunu neden izlemediğinizi ve neden izlemeniz gerektiğini yazıcam. " Kaz tüyünün n...