Thursday, January 26, 2012

J. D. Salinger


Bazı kitaplar çıtayı çok yükseltince ve çok keyifli bir şekilde bitince, rafdan yeni bir kitaba uzanmaya çekiniyorsunuz. Çünkü oradan iyi bir şey gelmeli. Şu an acayip keyiflisiniz, o keyfin içine edecek herhangi bir yazara kin gütmeye başlayabilirsiniz. Dolayısıyla ben şöyle bir yol izliyorum ; eğer çok sevdiysem bir kitabı, bitmesini istemeye istemeye bitirdiysem, kitap bu bitiyor elinde sonunda, herşeyin bir sonu var dostum, üzgünüm. Hatta güzel şeyler kısa sürermiş öyle derler, nasıl yani derim ben de, güzellikle uzunluk ters orantılı mı? Neyse eğer çok sevdiysem kitabı ve bittiyse ister istemez, tadı kaldıysa damakta, aynen gidiyorum kitapçıya ikinci kitabını, mümkünse üçüncü kitabını falan alıyorum.. Ama bazen böyle olmuyor çünkü o etkilendiğiniz kitap, nasıl bir iş çıkarılmışsa artık, yazarın ilk ve son kitabı oluyor. Bu nedenle sahafın en dip köşelerine kafanızı soksanız dahi bir anlamı olmuyor. Bu durumu yaşadığım bir kitap ve yazar var; Bülbülü öldürmek - Harper Lee.
Ama bazen de şansınız yaver gider ve o sevdiğiniz kitabın yazarı bir kaç kitap daha yazmıştır, gider o kitapları kitapçı rafından alır gelir kendi rafınıza koyarsınız, benim dün J.D.Salinger kitaplarına yaptığım gibi.. Şiddet yanlısı olmadığımdan gereksiz bir kalıp olduğunu düşündüğüm 'şiddetle tavsiye ederim' demeden size nasıl şiddetle tavsiye edeceğim bilmiyorum fakat Salinger'in Çavdar Tarlasında Çocuklar kitabını okuyun derim. Pek bi keyifli. Ama söylenenlere göre bu kitap John Lennon suikastçisinin üzerinde bulunmuş, ve diğer bir kaç suikastçinin de kitaplığında.. Meğer kitap bir provokasyon aracıymış. Aynı kitaptan mı bahsediyoruz acaba? Emin misiniz? Benim toplu taşıma araçlarında dayanamayıp sesli güldüğüm bir kitap 'başka bir açıdan' okunduğunda aslında bir provokasyon aracıymış. Anlamadım ki kaç derecelik açıdan okudunuz, tersten mi okudunuz acaba? Neyse kitap hakkında söyleyebileceğim tek şey var, çok keyifli. Çünkü ben zaten oldum olası bir çocuk ağzıyla yazılmış kitapları severim (bknz. Süper İyi Günler, Bülbülü Öldürmek, Aşk ve Karanlık...) Ve kitapta şöyle diyor, Heldon, eğer bir kitabı bitirdikten sonra , o yazara telefon açıp konuşmak ve arkadaşı olmak istiyorsanız, kitabı gerçekten beğenmişsiniz demektir.

No comments:

Camdan mezbahalar *

Bu yazıda hayvanlara yapılan işkencelerin videosunu neden izlemediğinizi ve neden izlemeniz gerektiğini yazıcam. " Kaz tüyünün n...