Thursday, December 8, 2011

Koyun Russell


Ablamın bir tavuğu var her gün erkenden uyutup yatırdığı. Yeğenim:) Sayesinde çocukluğuma döndüm. Henüz daha 1.5 yaşında ve ben şimdiden çocuk kitaplarına dalmış durumdayım. Kendi çocukluğumdan hatırladığım pek hatrı sayılır kitap yok. Okumuyormuydum yoksa okuduklarım çok da kalıcı ve yaratıcı şeyler değil miydi bilemiyorum. Hatırladığım bir ayşegül serisi var. Ayşegül orda, ayşgül burda, gezenti ayşegül. Cin Ali serisini unutmak ne mümkün. Bir de şeker portakalını hatırlıyorum ama sadece adını. O yüzdendir ki Mercan benim gibi olmasın, daha erken yaşta okumayı sevsin diye :) çocuk kitapları analizine başladım. Ve fakat düşündüğümden daha eğlenceliler.

Bir kahve eşliğinde okunabilecek kitaplar.. hatta öyle ki kitap kahveden daha çabuk bitiyor. O nedenle siz ya kitabı okurken kahveyi de biraz hızlı için, ya da şimdi tavsiye edeceğim 3 kitabı bir kahveyle bitirin.


Wolf Erlbruch'un iki kitabı; birincisi: Ölüm, Ördek ve Lale. Yazar aynı zamanda çizer. Çizimler de çok sade ve süper. Aslında doğduğundan beri peşinde dolaşan ölümü gün geliyor farkediyor ördek. Ölüm gayet rahat. Ben zaten hep burdaydım sen yeni farkettin diyor. Ördek ölümü tanımaya çalışıyor; birlikte ağaca çıkıyorlar, göle giriyorlar. E kitabın sonunu da söylemiyim. Yazarın ikinci kitabı; Kafasına Edeni Bulmaya Çalışan Küçük Köstebeğin Hikayesi. Gözleri aşırı derecede miyop olan köstebek kafasına yapana çok sinirlenir ve onu aramaya başlar. Sherlock Holmes moduna geçmiştir. Önüne çıkan her hayvana kafasındakinin ona mı ait olduğunu sormaktadır. Bir çok hayvana sorar. At, inek, domuz.. Onlar da " o ne ki öyle, bak benim ki böyle" diyerek kafasına edenin kendileri olmadığını ispatlarlar. Sonuçta kim yapmıştır kafasına köstebeğin?
Diğer kitap ise Rob Scotton'a ait. Koyun Russell. Yazının başında resmi olan arkadaş kendisi. Koyun Russell'ın bir sorunu vardır, uyuyamamaktadır. Uyuyamadığımız zaman biz koyun sayarız, peki uyuyamayan koyun ne sayar?

İtiraf ediyorum analiz falan yalan, bayıldım ben bu kitaplara.

No comments:

Camdan mezbahalar *

Bu yazıda hayvanlara yapılan işkencelerin videosunu neden izlemediğinizi ve neden izlemeniz gerektiğini yazıcam. " Kaz tüyünün n...