Saturday, January 15, 2011

&

Üniversite mezunu bir kadının ilkokul mezunu bir erkeği yönetmeye çalışması, ona istekler yağdırması ve ardından adamın içten gülümsemesi.. kadının tezcanlılığına karşılık adamın serinkanlılığı.. Rufus Wainright'ın Across the Universe klibinde Rene Magritte tablosunun canlandırılması, yüzüme yayılan gülümseme.. Sadece Rene Magritte'nin tablolarına bakarken bile gülümseyen bir insan tablonun hayta geçirilmişini görünce pek hoşuna gider.. bir de renenin piposu var.. onu da birileri yapsa keşke.. Oturduğum yerde pencerenin köşesinde içeri sızıp bana varmaya çalışan güneş ışığı.. ve diyalog "ama burda bi güneş ışığı bile yok! fotosentez yapamıyorum" " nasıl yani sen çiçek misin ki" "tabi! kadınlar çiçektir :)" insan kendinden sıkılır mı noktalama işaretleri kullanmadan yazsam georges perec'in aklımda tutamayacak kadar uzun ismi olan kitabındaki gibi ve hatta çok duraklamadan yazsam RapunseLL gibi konuşmaktan söylemekten vazgeçtiğimiz cümleleri nerde saklıyoruz acaba bir de hep aklıma takılan şu kullandığımız kalp şekli bu şekle göre kulakçılarda kan var sıkıldım ben ve hatta sıkıldım demekten de sıkıldığım için belki susmayı denemek lazım az konuşmak belki çok okumak çok düşünmek çok izlemek ama yavaş yürümek fazla enerjini bir koşuyla atmak pencereden uzun uzun bakmak deniz manzaran var ya daha ne olsun bak işte bakabildiğin kadar düşün düşünebildiğini sonra başkaları bunu niye düşünmüyor diye çatma kimseye herkesin karşısında deniz manzarası yok herkesin senin gibi bol bol zamanı da yok az konuş işte canının sıkıntısı canında kalsın hep çıkmasın gözünden gözünün yaşından bu böyle de gözyaşına al karşına konuş bu böyle de ne zaman bitecek bilmiyorum de sen o zamana kadar idare et de o zamana kadar idare et sen de yap işte bişeyler bul bişeyler idare et işte kendi kendine konuşmayı da bırak kendi suyunda boğulma yani ve hatta suyunu bulandırma ortada yürümeye çalışmak en sevmediğin şey biliyorum ama gri diye de bi renk koymuşlar siyahla beyazın arasına gri oldukça hayatta ortadan yürümeni gerektirecek durumlar çıkacaktır karşına o yüzden sen canın sıkıldığında bi kahve koy kendine kokusunu içine çeke çeke karşındaki denizi seyret soğuk da olsa..

No comments:

Camdan mezbahalar *

Bu yazıda hayvanlara yapılan işkencelerin videosunu neden izlemediğinizi ve neden izlemeniz gerektiğini yazıcam. " Kaz tüyünün n...