Sunday, November 15, 2009

room 11

Hiç bir Paul Auster kitabı gibi bu kitapta sıradan ve tekdüze bitemezdi , son sayfa da olsa bir şeyler olmalıydı , konu düğümlenmeden önce hikayenin polisiye tarafı ağır basmalı , kitabın başından beri tahmin ettiğimiz şey ( eğer edebildiysek) çıkmamalı , konu 180. derece dönmeliydi . Ve sıkı bir Paul Auster okuru bunu bilmeliydi. Yine öyle oldu . Kitabın sonuna doğru konu derinleşti , derinleşti .. sonra yavaş yavaş sona bıraktığımız nefesi kullanarak çıktık suyun üstüne .. yani kitabın sonlarında nefesimizi tuttuk , ama tuttuğumuza değdi .. Paul Auster da tek sevmediğim nokta , alıntı yapamıyorum , ya da alıntı yapacak çok az şey oluyor .. (Leviathan - Ayşe B.'den )

Festivalde ki görevime gitmeden önce , yani dün , yani saat öğleden sonra 2 sularında , tramvay durağı dolaylarında bir cafe de bişeyler atıştırdım , yanında Leviathan , daha doğrusu yanımda Leviathan . Zaten bu kitabı dizi film gibi okudum ben , en heyecanlı yerinde kapadım başka yere gittim , sonra devam ettim , sonra yine kapadım , dizi misali .. arkası yarınlar .. vardı eskiden .. neyse oturduğum kafede çalışan bir bayan ben tam kalkarken -afiyet olsun - dedi . - sagolun - dedim . resmi giyindiğimden olacak - bir yerde mi calısıyorsunuz, ögrenci misiniz - dedi. -calısıyorum ama şimdi festivale gidiyorum -dedim . - ama festivale çalışmaya gidiyorum aslında öğrenciyim - - ama okulda da çalışıyorum , radyosunda - ama şimdi festivale gidiyorum orda da çalşıyorum - dedim - hıı çok soru sordum galiba- dedi . ben de - hayır ben çok cevap verdim - dedim .

Ne çok anlatacak şeyim var . Çok mu fazla biriktirmeye başladım acaba diye düşünüyorum . İçimde , dışımda , defterlerde , kağıtta , kitapta , flashdiskte , taslaklarda , bilgisayarda .. tüm bunların içinde ruhum bile duymadan boğulmam mümkün mü? ayrıca biri şu buzdolabının sesine bi çare bulamaz mı . geçen gün elektrikler kesildi , hayatım boyunca uzun zamandır o kadar huzurlu uyumamıştım , buzdolabı ve kombi sesi olmadan . ve fakat sabah yataktan kalkamadım , çünkü sırtım tutulmuştu .

Bugün Room 11 'i keşfettiğim gündür . I want to be your .. ve yeryüzünde Paul Weller diye bir adam yaşıyormuş benim haberim yokmuş .

No comments:

Camdan mezbahalar *

Bu yazıda hayvanlara yapılan işkencelerin videosunu neden izlemediğinizi ve neden izlemeniz gerektiğini yazıcam. " Kaz tüyünün n...