Friday, July 24, 2009

finally in Gießen ..

... kuşların çarpmaması için cama kuş resmi stickeri yapıştırılan ama aynı zamanda güvercinlerin konmaması için çatılara diken benzeri demirler konulan bir şehirdeyim .. bu ilk çelişki. . ama bu benden çok kuşları ilgilendiriyor :) benim asıl kafayı taktığım şeyse nasıl oluyorda bu insanlar tüm kurallara uyuyorlar ama yine de "punctual" olabiliyorlar. Bilerek ingilizce yazdım , çünkü 'dakik' kelimesi türkçe de anlamını yitirmiş gibi oluyor burdaki insanları tanıyınca .. ama bu durum ben de iyi şeyler hissettirmedi ..

Kurallara uymak pahasına robotlaşmış insanlar görmek isterseniz buraya ya da belki de ALmanya nın herhangi bir yerine gelebilirsiniz. Kurallara uymak pahasına hoşgörüyü evde bırakmış insanlar topluluğu diyebilirim almanlar için .. en azından tanıdığım almanlar için ..

aslında buraya geldiğimden beri yazacak bir çok şey oldu , bir çok anı ve deneyim .. ama sanırım en yoğun ve garip duyguyu bugün hissettim . Avustralya lı arkadaşla daha doğrusu onun ablasıyla konuştuk 'gallippoli' hakkında .. her ne kadar ismini unutmuş ve ben hatırlatmış olsamda Atatürk ten çok güzel bahsetti.. kaç kişinin öldüğünü hatırlayamadığımız bir savaş üzerine konuşmak , önceden savaşmış iki milletin insanları olup aynı masada kahve içmek bizi duygulandırdı , şahsen benim gözlerim doldu :)

ve bir de buralarda hissettiğim en yoğun duygu 'insan kendinden kaçamıyormuş' oldu..

No comments:

Camdan mezbahalar *

Bu yazıda hayvanlara yapılan işkencelerin videosunu neden izlemediğinizi ve neden izlemeniz gerektiğini yazıcam. " Kaz tüyünün n...