Sunday, January 25, 2009

tatil =)


Şimdi ben tatile giriyorum ya , sanki bütün dünya hep birlikte tatile giriyomuşuz gibi geliyor =) O yüzden tatil önerileri vermek istedim , yani aslında tatil önerisi dediğim şey .. benim tatil boyunca yapacaklarım yada yapmaya çalışacaklarım diyebiliriz..

Öncelikle bol bol fotoğraf çekmeli , iyi kötü , güzel çirkin , renkli siyah -beyaz , uzak yakın , deniz , sokak , insan ,aile , çocuk ..ne olduğu önemli değil , önemli olan içinde olduğu zaman dilimine ait olması.

Sizde kitap raflarınızdan bir oflama puflama sesi duymuyor musunuz? ben bariz duyuyorum , sıkıldılar tabi beklemekten =) kitaplar diyorum , kitaplarınız , kitaplarım .. okunmak için ordalar değil mi , beklemek için değil =) yapın edin okuyun demiyorum size , bu saatten sonra anneniz bile demez ki zaten bunları ben sadece hatırlatıyorum . Bunu telefonunuza gelmiş bir hatırlatma mesajı olarak algılayabilirsiniz ..

Tatil planlarımdan biri de yemek yapmayı öğrenmek , annemden 'yemek yapma dersleri' alıcam . Şahsen bunu daha önce de denedim ama en fazla 10 dk sürdü , ama bu kez kararlıyım zira çok saçma beslenmeye başladım . Siz? ne yiyorsunuz? sağlıklıysa beslenmeniz ne mutlu size =)

Babamla balık tutmaya gitmek istiyorum , hava müsade ederse eğer tabi. Böyle yapılacak bir şeyden sırf hava bozuk olduğu için vazgeçmekten nefret ediyorum . Kötüyse kötü , ıslanırsak kururuz , soğuksa giyiniriz , kar varsa kardan adam yaparız falan =) dert değil yani şahsen ben ayak uydurabilirim havaya çünkü çok uzun zaman oldu balığa çıkmayalı , en son uçan balık yakalamıştım söylemesi ayıptır ama uçarken değil yüzerken . Tabi ben yeni öğreniyorum onun bir geçiş formu olduğunu (evrim açısından ) , yoksa bilsem çorba yapılmadan önce incelerdim kendisini =)
Bir de müzik var tabi , hayatımızın ayrılmaz parçası desek yeridir :) Bu tatil bol bol Beatles dinlemek lazım gibi geldi bana , fotoğrafta ona itafen konuldu zaten . Hey juuuuuuuuddeee dont make it baaaaaaaaad , take a sad sooooong .......***

Bu tatilde kendime bir araştırma konusu seçtim , evrim , aslında devamlı araştırıyorum bunu zaten ama odaklanmak için güzel bir zaman dilimi .. gelsin dawkinsler darwinler , mayrler hepinizi okuyabilirim :)

Bilgisayarımda bozuk zaten , sanki bu bi işaret , evren bana kendime ait zaman ayırmamı söylüyor . O yüzden bilgisayarımı bozdu :)

Bu arada yayındayım ben , radyoda yani . Orda da söylicem size de söyliyim öyle gidiyim .. Tatilde ne yaparsınız bilmiyorum , ama biriktirmeyi ihmal etmeyin .. Hayatı yani.. yoksa zamanın geçtiğine dair bir kanıt olmaz elinizde , sonra bir gün ardınıza baktığınızda gördüğünüz boşluk sizi hiç mutlu etmez.

Diyorum ya benle birlikte herkes tatile giriyor sanki , o yüzden herkese mutlu mutlu tatiller =)
*
dipnot= The Fall isimli bir film izledim , çok beğendim , izleyin , izleyiiiin :)
bir de dinleyiin --> Antony and the Johnsons ' Cripple and the starfsifh '

2 comments:

mor said...

gene okudum düşüncelerinizi ve kendime geldim..aynı şeyleri düşünmek de güzel..nitekim ben de beslenme konusuna taktığımdan kitaplar aldım başta..sonra anneme sorular sormaya başladım anne bu nasıl yapılır en basitinden makarnayı bile yanlış yapıyormuşum onu fark ettim..şimdi tad alıyorum yediklerimden..kitap önerisi olarak Dilara Koçak ile İyi yaşam diyebilirim..çok kalın bir kitap ama doyurucu her türlü bilgi var içinde..film izlemek zaten sınavlar bitmeye yakın başladı devam ediyor..edecek de..kitaplarım da birikti birikti üst üste dizilmekten yer kalmadı süslenme masamın kenarında..okunmalı bitirilmeli..evrimden bahsetmişsin üniversitede okuduğum bölüm icabı evrimle başladım eğitimime..sonra insanlar hayvanlar..sonra savaşlar,bölüşüm,kıt kaynaklar..sonra ekonomi geldi..yani ekonomiye gelmeden önce ilk insanları okudum bolca..evrim geçirmemiş canlıları hatta bigbang öncesi varsayımlarını..araştırmayı sevdiğini söylemişsin güzel bir konu araştırmak için..hatta gene kitap önerebilirim bunun için Dünya'nın en güzel öyküsü Reeves-Rosnay-Coppens..Ayrıca evrenin kısa tarihi Joseph Silk..ilk kitap güzel hoş ikinci kitap biraz daha bilimsel bir kitap şahsen ben biraz sıkılmıştım ama eğlenceli bir konu..evrim için önce nasıl bir ortam vardı onu bilmek önemli..ve tabi neden evrim oldu..neden homosapiens homoerectus ayağa kalkıp yürüme ihtiyacı hissetti..neden zürafaların boynu uzun aslı öyle miydi..balıklar var mıydı..yılan nasıl yılan oldu diye giden uzun bir liste geliyor..içine gireni yutuyor ama öğrendiğin yanına kar her zaman..bir şeyi atlamışsın tatilde yapılcak listesinde o da yazmak..şiir,öykü,alıntı ne varsa..içinden geldiği gibi..iyi tatiller..

ayniharflerlefarklicumleler said...

'yazı yazmak ' bazı insanlara özgüdür ya , çok garip ben bunu çok söyleyemem , ve hatta çoğunlukta da söylemeyiz , mesela boş zamanlarımda yazı yazıyorum , ya da en büyük hobim yazı yazmak vb. dile getirilmesine gerek olmayan bir şey sanıırm . Bu durum ya vardır ya yoktur , ha varsa eğer kişi yazıyorsa ,büyük ihtimal 'yazı yazmak' hayatındaki en önemli şeyler içinde yer alır ,ve sanırım kişi bu yüzden söylemeye gerekde duymaz artık .
Geçenlerde çok ilginç bir şey oldu , ben yazı yazmaya başladığımdan beri sadece kendim için , kendimle ilgili vb. yazdım , yani hiç bi kaygım olmadan . ama ilk defa istek üzerine bir derginin ilk sayısı için anatema yazısı yazmam gerektiğinde çok garip hissettim , kaygı başladı , olmasa olmazdı . ama sonuç iyi :) yazım beğenildi :) çok mutlu oldum . dergi henüz çıkmadığı için yazımı buraya da koymadım ..

Evrim le ilgili olarak da , evet benim de bölümümden dolayı herşeyin temeli olarak evrimi görüyorzu ve ben o yüzden 'evrimi anlamak bilimi anlamktır ' sözünü çok iyi anlıyorum.. bu uçsuz bucaksız dünyayla (bknz. deep time ) ilgilenmek çok değişik bir duygu .. kitap önerilerin içinde çok sağol , bakıcam :)

Camdan mezbahalar *

Bu yazıda hayvanlara yapılan işkencelerin videosunu neden izlemediğinizi ve neden izlemeniz gerektiğini yazıcam. " Kaz tüyünün n...