Skip to main content

Posts

Showing posts from January, 2009

'romantik komedi filminde değiliz anladım nihayet ..'

Anladım ki insan yetişemiyor ve her defasında bir şeyleri seçmesi gerekiyor , seçilenlerde insanın hayatını oluşturuyor . Devamlı bir şeyler seçiyorum , zamanımı şöyle harcamayı , şu kitabı okumayı , bunu yapmamayı , onu aramayı .. ya da aramamayı . İçimdeki inşaat hiç bitmeyecek gibi geliyor ...
Hayatımda hiç bu kadar yoğun hissetmemiştim dünyanın dönüşünü , olan bitenler o kadar hızlı ki beni yanından sıyırıp geçmese düşüvericem yere. Kafamı kitabıma gömüp , hiç kaldırmamak istiyorum ! Çünkü kafamı kaldırınca üstüme üstüme geliyor haberler , gazeteler .. Televizyonun açma tuşuna bastığım an onlarca insan ölüyor ! ve hatta küre ölüyor! Ama biz gözle gördüğümüz ve şu an başımıza gelenle ilgilendiğimiz için , kürenin ölmesi şu an pek umrumuzda değil ! Artık 'içten' mutlu olmak çok zor . O kadar çok 'kötü' şey var ki insanda alışkanlık yapıyor . Bu kötü bir şey tabiki ama istemsiz bir şey aynı zamanda . Siz eğer bir canlıya hep aynı uyartıyı verirseniz , o size artık en …

tatil =)

Şimdi ben tatile giriyorum ya , sanki bütün dünya hep birlikte tatile giriyomuşuz gibi geliyor =) O yüzden tatil önerileri vermek istedim , yani aslında tatil önerisi dediğim şey .. benim tatil boyunca yapacaklarım yada yapmaya çalışacaklarım diyebiliriz..

Öncelikle bol bol fotoğraf çekmeli , iyi kötü , güzel çirkin , renkli siyah -beyaz , uzak yakın , deniz , sokak , insan ,aile , çocuk ..ne olduğu önemli değil , önemli olan içinde olduğu zaman dilimine ait olması.

Sizde kitap raflarınızdan bir oflama puflama sesi duymuyor musunuz? ben bariz duyuyorum , sıkıldılar tabi beklemekten =) kitaplar diyorum , kitaplarınız , kitaplarım .. okunmak için ordalar değil mi , beklemek için değil =) yapın edin okuyun demiyorum size , bu saatten sonra anneniz bile demez ki zaten bunları ben sadece hatırlatıyorum . Bunu telefonunuza gelmiş bir hatırlatma mesajı olarak algılayabilirsiniz ..

Tatil planlarımdan biri de yemek yapmayı öğrenmek , annemden 'yemek yapma dersleri' alıcam . Şahsen bunu da…

for my wings

"i've been searching for my wings some time i'm gonna be born into soon the sky cause 'i'm a bird girl ' and the bird girls go to heaven i'm a bird girl and the bird girls can fly" :)

unwelt

unwelt-algı farklılığı ...
örnekle anlatmak gerekirse eğer; örneğimiz havai fişekleri
Siz belki de seversiniz onları , eğlenceli günlerde patlatılan hava fişekler! renkleri, parıltıları , gökyüzünü aydınlatması , ardarda olması ... tüm bunlar yüzünden çok keyif alabilirsiniz, yani eğer siz de benim gibi değilseniz büyük ihtimal seversiniz..
Ama ben sevmem hava fişeklerini , onların sesi ben de kaçma isteği uyandırır , ya da saklanma .

*
Geçmişte yaşadıklarımız şekillendirir bizi , yaşamadıklarımız yanımızdan akıp gider. Ve ben senin ne yaşadığını bilemem ben yokken , ve sen de bilemezsin benim yaşadıklarımı . -- *dipnot: fotoğraf için Asuman Ünsal ' a teşekkürlerimle ...

post-it 5

Sıkıldım ben bu boğucu gökyüzünden , her gün ya karanlık ya bulutlarla kaplı .. Ya da yağmur var , kafanı yukarı bile kaldıramıyorsun gökyüzüne bakmak için . O yüzden isterdim ki yarın sabah penecerimi açıp fotoşop misali parlak sarı bir güneş kondurayım gökyüzüne =)

post-it 4

Arkasında " 'Ülkemiz insanlara maddesel zenginlikler sunmak için çok yoksul olsa da , onlara eşitlik duygusu, insanlık onuru sunamayacak kadar yoksul değildir' diyen adamın güzemli adasına doğru alçalmaya başladı uçak ." yazan , ilk Ferhan Şensoy kitabımı aldım bugün . Sınav haftasında olmamdan ötürü bu hafta yapmamam gereken aktiviteleri yapmak için acayip bir istek duyuyorum o yüzdendir ki kitapçıdan önce de sinemaya gittim . Güzel filmdi . Meğer ölülermiş hepsi hemde. Evet üzgünüm filmin sonunu söyledim , ama tamam hangi film olduğunu söylemicem merak etmeyin . Şimdi ders çalışmak lazım .
Günün şarkısı Love our time Today - Yamit Mamo

post-it 3

Çok çılgın bir gün bugün , en yakın arkadaşlarımdan biri hayatını başka birinin hayatına bağladı. Bana kalsa oturup ağlayabilirdim ama tebrik bile edemedim . Yapmak lazım arada böyle bir delilik =) kıskandım doğrusu g.!
Günün şarkısı Fiona Apple dan , Accross the Universe

yükseklik korkusu?

Yükseklik korkunuz var mıdır.. yani başarılı olmaktan korkar mısınız veya çook mutlu olmaktan , ya da hayatın dibine inmekten .. sabahlara kadar ders çalışmaktan , yada bir daha hiç ayılmayacakmış gibi günlerce içmekten? ben korkarım ..
Bir tek seninle değil , tüm hayatla bağlarımı gevşettim , artık kalkıp gitsen bile sürükleyemezsin beni hiç bir yere .. anladım ki herkes ve herşey gelip geçici . kalıcı olan tek bir şey var .. şeklinde devam etmek isterdim ama yok , çünkü kalıcı olan tek bir şey yok . Dünyanın bir ucundan bana gelen kelebek broşlar , doğumgünümde hediye ettiğin kelebekli mumluk , sırtımdaki kelebek desenli dövme .. hepsi geçici . O yüzden şimdi artık farklı bakıyorum , hayattan bir şey almak derdinde değilim artık , bir şeyler katmak istiyorum . belki de 'öğretmen olmak' istememin en büyük nedeni budur .
Ama ben bu sıralar duygusal yazılarda yazmak istemiyorum =) çünkü hayatımda hiç olmadığım kadar huzurluyum , öyle ki üzerimdeki melankolik ruh bile bi yerlere …