Monday, October 6, 2008

günlerden Sontag ..




Bazen bir kitapta , ya da bir filmde geçen bir cümle çoğu şeyin kafanızda anlamlanmasını sağlar ya öyle bir şey oldu ..


Not defterlerim .. evt evt .. o kadar çoklar ki..hangisinin ne için olduğunu karıştırmak üzereyim ..


Biri bitmiş durumda zaten alıntılar için kullanılıyordu , filmlerden ve kitaplardan.. ikincisine geçtim . Bir tanesi radyo da konuşabileceğim şeyler hakkında , biri küçük ajanda , günlük gibi , ama bir gün için sadece bir cümleye yetecek kadar yer var , bir defter yolculuklar için .. ve büyük defterler de var tabiki , sadece evde kullanabildiğim ..


Neden mi tutuyorum bunca defteri? ben de bir süredir bu soruya cevap vermeye çalışıyordum aslında , ama benim derdimi çok daha iyi anlatan bir cümleyle karşılaştım .. Şöyle ki



" Dünyayı anlamaya çalışmak abesle iştigaldir , onun yerine dünyayı biriktirmek gerekir "


Susan Sontag- Fotoğraf Üzerine ..
Bir de Selçuk Altun var o da biriktirdiklerini kitaplaştırmış - adı Kitap İçin.. ama okumadım eminim , çok iyi !
Ya sizin biriktirdikleriniz? yoksa hepsini tükettiniz mi..? halbuki zamanın geçtiğine en büyük kanıt o biriktirdiklerimiz değil mi?

No comments:

Camdan mezbahalar *

Bu yazıda hayvanlara yapılan işkencelerin videosunu neden izlemediğinizi ve neden izlemeniz gerektiğini yazıcam. " Kaz tüyünün n...