Monday, October 6, 2008

ders 1 - hormonlar


Hormonlar ? hormon nedir biliyor musunuz? ne işimize yararlar? burda oturupta biyolojik açıklamasını yapmayacağım tabiki zira biyolojik açıklamayı her yerden bulabilirsiniz.. Kendi dilimde anlatmaya çalışıcam ..
Şöyle ki mesela iki gün önceye kadar , çok asabi bir tavrım vardı , kimseyle görüşmek istemiyordum , yalnız kalmak istiyordum , hem de hayatımın sonuna kadar .. ama bugün öyle değilim gayette herkesi özlediğimi hissediyorum . Tüm arkadaşlarımla konuşmak istiyorum , beni biraz üzenlerle bile.. işte dün öyleyken bugün böyle olmamın sebebi hormonlar . Evet . Ya da sevgilinizi gördüğünüzde kalbinizin hızla çarpması , sinirlendiğiniz de bir yere vurmak istemeniz ve kollarınızın normale oranla daha güçlenmesi , veya bir şeyden korkmanız ve korktuğunuzda normalde çok daha hızlı koşabilmeniz , mesela Bush un böylesine şiddet yanlısı olması ,RTE nin bütün bu yaptıkları yanında vicdanının sızlamaması .. hepsi hepsiii hormonlar sayesinde ya da hormonlar yüzünden ..

Bir örnekle detaya girerek açıklamak gerekirse .. bir an korkunç bir şey görürsünüz , gözlerinizde ki reseptörler bunu algılar , beyinde ki korku bölümüne iletir , o da böbrek üstü bezinizden adrenalin salgılattırır ve kalbiniz hızla çarpmaya başlar , ve korktuğunuzu hissederseniz .. yani farkettiyseniz , önce hormon sonra duygu . Kaçmak isteği duyarsanız bacaklarınıza doğru kan basıncı artarken , vurma ihtiyacı duyarsanız kollarınıza çok daha fazla kan pompalanır .. İşte bu yüzden şöyle diyebiliriz , hormonlarımız bizi yönetiyor.

Bayanların özel günlerinde gergin olmaları o dönemde ki bir hormon eksikliğinden ya da normalde erkeklerin kadınlara göre şiddete daha eğimli olması erkeklik hormonunun kadınlık hormonundan farklı olmasından kaynaklanır ve tabiki sonuçta beyinde etkilenen yerlerden . Aşkın daha başında salgılanan hormonlar farklıdır , iki insan birbirine alıştıktan sonra salgılanan hormonların adı ve miktarları değişir. Sevgilinize sarıldığınızda başka annenize sarıldığınızda başka hormon salgılarsınız..

Yani örnekleri çoğaltmak mümkün .. sözün özü .. bizi hormonlarımız yönetiyor .. ve bu yüzden de bölümümde en çok dikkatimi çeken konu Endokrinoloji Sistemi . Düşünsenize hormonlarını kontrol altına aldığınız takdirde Bush' u bile yönlendirebilirsiniz=)
not: Her yerde mutluluk hormonu şeklinde bahsedilen Serotonin hormon değildir , neurotransmitter maddedir. Mutluluğa neden olmanın yanında fazlası ve azı migrene yol açar bu da eşittir mutsuzluk ?? yetkililere soruyorum o zaman ben , benim suçum ne?? serotonin salgılasam mı - salgılamasam mı?
dipnot : fotoğraf bana ait değildir.

No comments:

Camdan mezbahalar *

Bu yazıda hayvanlara yapılan işkencelerin videosunu neden izlemediğinizi ve neden izlemeniz gerektiğini yazıcam. " Kaz tüyünün n...