Friday, August 29, 2008

Düşündürülmeyen gençliğe mektuplar..

Bir kaç haftadır takip ettiğim bir yazı dizisi vardı Cumhuriyet te .. Ahmet Cemal in 'Düşündürülmeyen gençliğe mektuplar'

Her perşembe yazdı , ben her okuyuşumda cevap vermek istedim , ama bekledim , yazı dizisi bitsin istedim . Dün bitti. En baştan tekrar okudum , ve bir kaç kez daha .. Çevremde bu yazı dizisini okuması gereken çok fazla insan oldğunu düşündüm .. Şu anda ben de çoğu var .. dileyene gönderebilirim ..

Yazıdan bir kaç kesit aktarmam gerekirse eğer ..

(...)Genç Türkiye Cumhuriyeti, Cumhuriyet’in kuruluşundan Köy Enstitüleri’nin kapatıldığı güne kadar geçen sürede, dünya kültür tarihinde bir eşine daha rastlanılması neredeyse olanaksız bir cemaat’ten topluma geçme, düşünen birey’in zorunlu iklimini oluşturabilecek bir toplumsallaşma sürecini yaşadı. Köy Enstitüleri’nin kapatılmasından günümüze uzanan yol ise, ancak bir ülkenin bütün gençliğini düşündürmemeyi, düşünme eyleminden uzak tutmayı, düşünmenin yerini ezberlemenin almasını gizli, fakat temel hedefler olarak gören bir eğitim politikasının yürürlüğe -itiraf edelim, çoğu kez de başarıyla!- konulduğu bir süreçtir.

*
“… düşünmeyi seçtiğiniz takdirde, bugünkü dünyada ödeyeceğiniz bedel, görünüşte gerçekten ağır olacaktır.Peki, ama bunun karşısında düşünmeden, hep uyum sağlayarak, daha da açıkçası, hep boyun eğerek yaşamanın bedeli hep ödül ya da mutluluk mudur?”
*

Kendi terazileriniz, oldu mu hiç? Yoksa, en kolay yaşamanın, hayatı hep başkalarının elinize tutuşturduğu terazilerle tartmak olduğu mu öğretildi sizlere?

*
Heykel yapayım derken, sadece yontmakla mı yetiniyorsunuz? Ressam olmak isterken, sonuçta yalnızca birer boyacı olmakla mı kalıyorsunuz? Tiyatrocu olmaya gönül vermişken, sonunda kendinizi bir oynatılanlar ordusu içinde mi buluyorsunuz?Oysa, artık özgür değil misiniz?

*

(Düşünüyorum , öyleyse varım ! )
Yani düşünmüyorsanız , öyleyse yoksunuz ! İskele babalarına yapışan , sular alçaldığında kurumaya yüz tutan , ama istedikleri kadar kurusunlar , eylem adına hiçbir şey yapmayan istiridyeler ile aranızda hiçbir fark yok! Yani düşünmüyorsanız eğer !

*

Ha bir de şu var : Kendinizle hesaplaşmak için gerekli olan yalnızlıktan korkmayı bırakın artık ! Düşünmeyen ve düşündürülmeyenler olarak , bu kadar kalabalık yaşamaktan bıkmadınız mı daha ?

---

No comments:

Camdan mezbahalar *

Bu yazıda hayvanlara yapılan işkencelerin videosunu neden izlemediğinizi ve neden izlemeniz gerektiğini yazıcam. " Kaz tüyünün n...