Tuesday, March 25, 2008

inmek istediğim çocukluğum (4)

Bölüm_4 : Evin küçük çocuğu

Bir de şöyle bir anlayış vardır , evde bir şey kırılıp dökülünce mutlaka tüm gözler evin küçük çocuğuna döner. Halbuki çocuk olayın farkında bile değildir , bi köşede oyuncaklarıyla oynamaktadır . Tamam belki bu tip olayları rakama vurduğumuzda çoğunun sorumlusu ben , yani evin küçük çocuğu olabilir ama sırf kara geçmişimiz yüzünden , evde olan biten herşeyin bize yüklenmesi , hatta boyumuzu aşan şeylerin bile 'bu çocuk bunu nasıl yapar ' diye düşünmeden bize yıkılması bize zor ve trajikomik anlar yaşatır. Yine bir örnekle devam ediyorum . Bir gün ablamla tv izliyoruz babam bizi mutfağa çağırdı ,sesinin tonundan bir şeylerin hesabını sormak için bizi mutfağa çağırdığı belliydi . Biz de "tıpış tıpış " gittik ,giderken mutfakta suç teşkile edebilecek bir şey yapıp yapmadığımı düşündüm , ocağın arasına yemediğim yemekleri atmamı saymazsak mutfakla ilgili korktuğum bir taraf yoktu . Ablamın varmıydı acaba , bu sorunun cevaını yıllar sonra öğrenicektim annemden . Neyse dediğim mutfağa gittik , tam olarak ocağın önünde duruyordu babam bizde geldik önünde durduk . Babam ocaktaki dökülmüş kahveyi işaret ederek " bunu hanginiz yaptı " diye sordu biraz kızgınca , ablam ben yapmadım derken daha sonrasında bakışlarını bana çevirdiği için babamda bana bakarak tekrar sordu " bunu kim yaptı" "deniz sen mi yaptın" " doğruyu söyle " . yine farkındaydım ki oklar beni işaret etmekteydi , fakat burda önemli bir yere dikkatinizi çekicem . Ben de zaten dökülen kahveyi görmeye çalışırken farketmiştim bunu , benim boyum fırınla aynıydı dolayısıyla kendimden şüphe etsem bile benim yapmış olmam teknik olarak imkansızdı zira ben kahve yapmayıda bilmiyordum -hala bilmiyorum :) - ama bu kimsenin umrunda değildi , babam soran ve cevap isteyen ve hatta cevabı da ' evet ben yaptım şeklinde isteyen ' gözlerle bana bakmaktaydı . Ben de daha fazla susamayacağımı anladım , ve aynen şöyle bir cevap verdim babama " Babacım , şimdi ben yaptım dicem ama bu sefer nasıl yaptığımı soracaksın ama ben nasıl yaptığımı bilmiyorum " . Yine film şeridinin koptuğu andayız , evet en önemli anı , babamın benim bu zekice cevabıma karşılık verdiği yanıtı hatırlamıyorum , sen hatırlıyor musun babacım ? ama gerçekten ben yapmamıştım :) abla yoksa sen miydin o?

ayrıca şimdi düşünüyorumda "babacım derdin mi yoktu senin o ara böyle bişeyi dert ettin? yoksa bize kızacak yer mi arıyordun? ":)

No comments:

Camdan mezbahalar *

Bu yazıda hayvanlara yapılan işkencelerin videosunu neden izlemediğinizi ve neden izlemeniz gerektiğini yazıcam. " Kaz tüyünün n...