Wednesday, March 12, 2008

bir süre kitap yayımlamak yasak olsun ...

evet , doğru duydunuz , bir süre kimse kitap yazmasın , ya da yayımlamasın , bekletsin , şöyle bi kaç sene ki yetişebiliyim ben de .
okunması gereken çok fazla kitap var , belki okuması gereken değil de okumak istediğimde çok fazla kitap var , iki kez hatta 3 kez okumak istediğim kitaplar var , altını üstünü çize çize , not ala ala , yavaş yavaş okumak istediklerim , beğendiğim yazarların diğer bütün kitaplarını da okumak istiyorum .. ama bu bi çılgınlık ,bu 'kitap kurdu ' nu falan da geçti..
Dostoyevski 'nin sadece Suç ve Ceza 'sını okuyan bi insan Dostoyevski okudum diyemez bence o yüzden ben de demiyorum , Anne Karenina yı merak ediyorum mesela bir de Madam Bovary 'i , Elif şafak'ın tüm kitaplarını okudum evet ama bir kitabı kaldı geriye şehrin aynaları onu da okumam lazım , yeni aldıgım Ece Temelkuran kitapları beni bekliyor , köşe yazılarını birleştirdiği kitaplar , onları okuyup bi yandan gazetede ki yazılarını da takip etmek istiyorum , onun gibi yazmak isterdim , ve evet Paul Auster , o adamın anlatmak istediklerini tam olarak anladığımı düşünmesem de seviyorum kitaplarını , en çok da Yükseklik Korkusu'nu bi zaman bulsam da okusam tekrar , bir de NY üçlemesi çok karışıktı , bi daha okumak lazım . Sonra Vedat Türkali , bir kitabını okudum ama hayran oldum üslubuna , o iç sesler kahramanlara daha yakın hissettirdi beni , kendimi hangisinin yerine koymam gerektiğini şaşırdım , ve uzun zamandır bovarizm duygusunu bu denli iyi yaşatan bi kitap okumamıştım , araştırma-inceleme kitapları var tabi daha beni bekleyen , 'Ama hangi Atatürk ' var , 'laiklik ve irtica' var , 'değişen rejim Kemalizim ' var , var oğlu var. Onları dışarı da da okumak zor oluyor , heryerde bi roman okurum da araştırma kitabı heryerde okunmazki elinin altında bi kağıt bi kalem olmalı . Bu arada Amin Maalouf okumayı da özledim , okumadığım librettolarından birini , ve Semerkantı merak ediyorum . Marquez'in Kolera Günlerinde Aşk kitabını tekrar okumak istiyorum , ve yüzyıllık yalnızlığı 3. deniyişimde artık okuyabilmek güzel olurdu... Tek Adam serisinden sonra ikinci adama gecmem gerekirken uzuun bir ara verdim , okuma zamanı geldi de geçti . Küçüklükten hatırladığım bi amca var , Hakkari'de orduevinde dans edişini hatırlıyorum :) Osman Pamukoğlu , 'unutulanlar dışında yeni bir şey yok'..
ve imzalı kitaplar , bir kitabı okumak istemesenizde eğer kitabın yazarı sizin için sizin adınıza kitabını imzalayıp size verirse ona karşı gönül borcu hissedersiniz , ve o kitap kitaplıktan size gözünü dikip bakar , ben de de var öyle bir kitap Doğan Cüceloğlu'ndan..ve genelde bölümümle alakalı olan Tübitak kitapları da ilgimi çeker , onlarda beni bekler raflarda.. anayasada insanın elinin altında olmalı , periyodik zamanlarda okunmalı . Tarihi kitaplar daha fazla 'tarihi' olmadan okunması 'gerekenler' arasında sonra elimde koca bi liste ölmeden önce okunması gereken 100 kitap -okumazsanız gözünüz açık gidersiniz demek istiyor sanırım - . ayrıca sevdiğim yazarların köşe yazıları .. her gün .. günlük gazeteler.. aylık dergiler .. haftalık K .. ve bunun üzerine her hafta yeni çıkan kitaplar , işte bu yüzden , yetişebilmem için :) bi mola istiyorum yayınevlerinden , yazarlardan , bi süre yazmayın . bir de arada nefes almak lazım .

No comments:

Camdan mezbahalar *

Bu yazıda hayvanlara yapılan işkencelerin videosunu neden izlemediğinizi ve neden izlemeniz gerektiğini yazıcam. " Kaz tüyünün n...