Skip to main content

Adres bulan sorular...


annem ve babam bu aralar farkında olmadan beni cok uzuyor , zaten sadece tel. de gorusuyoruz onda da sesleri kotu veya sıkkın hayattan bıkkın geliyor ve bu benim acayip canımı sıkıyor, artık hayattan tad almıyorlar ve bunu cok fazla hissediyorum , sanki hersey bitmiş gibi , halbuki degil , ben hala kızlarıyım universiteye gitmiş olmam benim herseyi bildigimi herseye hazır oldugumu gostermezki , onlar hala benden cok daha tecrubeliler , ama bunun gerektirdigi gibi davranmıyorlar ozellikle son zamanlarda . bugun yazım yayınlanmadı radikalde , onu ama takip etmiş babam , o konuda beni hep destekler , aramıs bugun yazın cıkmamıs , daha iyi yaz gibi bişeyler soyledi , babamın bu huyunu severim , bide hep derim iyiki askermiş , cok gururlanırım , cunku işini gerektigi gibi yaptı babam , bi gun bi arkdsm bana sen asker kızısın dimi demişti bende evet nerden bildin demiştim , hissediliyor asker kızı oldugun demişti . cook mutlu olmustum :)

okumak istedigim kitaplar , okumam gereken kitaplar , okudugum kitaplar , adını hic bilmedigim kitaplar , .. yazılar, sevdigim yazarların köşe yazıları , okunması gerekenler .. içim dısım kitap , yazı .. unutulanlar akılda kalanlar , unutuldukca eskiyenler , okudukca yenilenenler , dusundukce olusan soru işaretleri.. düşünmemek en iyisimi , bi haber olmak , okumamak , gunluk gazete? gundemi takip etmemek? kim ne demiş bilmemek? kimin ne hakkı varmıs, kimin hakkı elinden alınmıs? benim hakkım neymiş ne zmn elimden alınmıs? farketmemek ? zaten sahip oldugumu bilmedigim bir seyi kaybedersem üzülmem ki degil mi? ama yok ben boyle yasayamam bu da bi yol olabilr ama bana gore degil . karanlıkta hamambocegi gibi yasamaktansa ucunda yanmakta olsa ışığa uçan pervanelerden olmayı yeglerim .
evt nutugu da okumam lazım , tek adam serisini ve Atatürk hakkında bi cok kitap okudum ama onu okumadım , buyuk eksiklik . ya kuran-ı kerim ? onu da okumalımıyım .. nasıl okunur ki o ? onun da arasına ayrac koyabilir miyim ki? yanında tasıyamazki insan onu .. hep evdeyken mi okumam lazım .. neden cıkmasın dısarı , onemli olan okunması degil mi , nerde okundugunun ne onemi var. peki ben hangi acıdan bakmalıyım o kitaba , her okuyan farklı yorumluyorsa bu bilgi ne kadar dogrudur? peki ben bunları sorgularken gunah mı işliyorum? gunah ne ki? gecen gun şu geldi aklıma .. yemin etmek ?? ne demek ? yani yemin edip bozunca ne olur ? çarpılırmıyız . yani yemin tanrıya karsımı soylenmiş bi söz? karsımdakine bi söz vermek icin tanrıya mı söz vermem gerekiyo once? ben neden yemin edince kendimi baskı altında hissetmiyorum o zaman , neden yeminimi bozabiliyorum , ve bu bana rahatsızlık vermiyor... sonra şunu da dusunuyorum ampirist mi olmalıyım ? rasyonelist mi? dogrulara deneyle ulasmıyormuyum ben? yoksa bildiklerimimi hatırlıyorum sadece ? rasyonelist olsamda deneye ihityacım olduktan sonra bunun amprizmden farkı ne? ampiristsem eger ki ona daha yakın hissediyorum o zmn tanrının olduguna dair kontrollu bi deney yapamıyorsam o zamn yok mu demeliyim . diyemezsem amprisit olmamın ne anlamı var ki.. biliyorum felsefenin beni daha fazla bekleyen konuları var , daha derinlere inmek lazım , ama ben psikolojiyide biraz ogrenmek istiyorum . ama bu arada bölümüm biyoloji kendimi o konuda da geliştrmem lazım , ama bi yanda da gundemi takip etmek cok zor . ne kadar okusam da eksik hissediyorum , tamamlamaya calsıtıkca , aralarında baglantılar kurmam gerektigini dusunuyorum . mesela turban .. bu konu hakkında senin onun bunu sunun ne dusundugnu merak ediyorum , cunku ben kafamda okadar cok dusundum ki bu konuyu son noktasına geldim artık dusune dusune dogruyu buldum. simdi o dogruyu baskalarınında bilmesi gerekiyor , bende kalırsa ne işe yarar .. sonucta demokrasiyle yonetilen bir ulkeyiz eger olmasaydık belkide umursamazdım turbanı falan .. ama cogunlugun dedigi oluyorsa bu duzende , ve bu benim fikrimde olmayan cogunluk gitgide artıyorsa bu beni korkutur. korkuttugu anda aklıma Ataturk 'un olması gereken Turk gencini anlattıgı Bursa nutku gelir , acar onu okurum . bişeyler yapmak isterim , yazmak okumak daha cok , ..bir gunde harekete gecmek .. Zaten adın Deniz , oturman yersiz .. oyle bi insanın adını tasıyorsan , umursamaz olamazsın .

evet en son 29 ekimde gorustuk , o gunden beri konusmuyorz , eskiden hep arar sorardı , kendimi guvende hissettirirdi , maddi manevi destek olurdu , yanımda olurdu , ama simdi o kadar uzak ki , gecenlerde dogumgunuydu ,martı fotograflarımdan birinin cıktısını alıp cercevelettim , goturmek istedim ama vazgectim . gitmedim . elimde kaldı . bende simdi arkasına carpılar atıyorum , gormedigim her gun icin bir carpı , neden bilmem carpılar arttıkca seviniyorum , dengesiz miyim?
hayatta herseyden vazegecerim de tek birseyden gecmem , bir kisiden , o da ablam , öl desin gözümü kırpmam ..evli ablam .
zifiri karanlık olan bir yerde gözlerim açık uyuyabilir miyim onu merak ediyorum ? tabiki merak ettiğim çok şey var , semazenleri merak ediyorum mesela nasıl o kadar zaman dönüyorlar , bu işe başlarken mideleri bulanmıyor mu ilk başta? ve arılar evet arılar çok garip hayvanlar .. kraliçe arı döllenmeden nasıl erkek olur ?? dönme gibi bişey olmaz mı bu ? peki ya kovandakiler işçi arı ve erkek arı olarak iki gruba ayrılıyorlarsa bu durumda çalışanların hepsi dişimi ?? nerde kadın hakları ? bana oyle bi iki sayı söyleyin ki sonuc 0.9 devirli çıksın , ugrasmayın yok oyle bi iki sayı , ama neden yok işte bende onu merak ediyorum .
ben böyle bunları düşünürken geçenlerde yesim salkım şoyle demiş ' niçe ,kafka gibi oturup düşünmeye gerek yok , hayatın bi kuralı yok' . aslında hak verdim kendisine sonuçta düşünmek zor iş , herkes yapamaz , ama bu kafayla da gidersek biz , bi arpa boyu yol alamayız.
son bi hipotezimi de paylaşıp gidiyorum :) ağlarken sakız çiğneyemezsiniz :) yada sakız çiğnerken ağlayamazsınız .. denemek bedava..

Comments

Popular posts from this blog

öjeni/öfeni

İnsan düşündükçe , baktığı açıyı genişletip sorguladıkça olaylar ve hatta gerçekler şekil değiştirir.
Ama düşünmek bile özgürlük gerektirir , özgürlük ise hayatımızın sınırlarını istediğimiz yere koyma halidir.Başta söylediğim gibi düşündükçe ve sorguladıkça şekil değiştiren kavramlardan biri de özgürlüktür. Bunu geniş bir örnekle anlatmak gerekirse, 19 . yüzyıl sonlarına doğru bir biyologun( Francis Galton ) düşünce sisteminden ‘öjeni’(eugenics) terimi ortaya çıkmıştır , Galton’a göre insanın bir çok özelliğine ait kalıtımının kontrol edilebilir ve yapay bir seçilime gidilebilir bunu sonucunda daha kaliteli veya kusursuz insanlar elde edilmiş olur. Kısaca anlamı ; anlamı kusursuz insan veya kusursuz insan geliştirme halidir. Öjeninin de iki yönü vardır , pozitif ve negatif .Pozitif öjeniye göre kusursuzluk insanı daha özgür kılabilir , sınırlarını genişletebilir, özgürleşme adına bi adım olabilir , ama negatif öjeni insanların elinden haklarını almaktadır , tercih edilmeyen bireylerin…

Kuytu

Üstüne methiyeler düzebileceğim, ya da akşamdan sabaha kadar uzun uzun bakabileceğim, ya da karın soğuğunu hissedebilecek kadar içine girebileceğim bir fotoğraf bu. Doğanın güzelliği, vahşiliğin içinde bile var olabilecek saflığı, uykunun verdiği huzuru, yalnızlığın sessizliği.. belki de hiç biri. Bilmiyorum. Tek bildiğim gördüğüm fotoğraf bir kediye ait.. üzerine kar yağıyor.. 'kuytu' diye bir şey yok.. sadece bir kedi ve kar.. 

günlerden bugün

yok yok .. burası bi günlük değil sadece durak noktası bi nevi.. benim için yani . günün şarkısı ---> honey honey grubundan LITTLE TOY GUN ! ... is my little toy gun ! süper şarkı . myspaceleri var dileyene---> http://www.myspace.com/honeyhoneyband her ne kadar gece bi türlü uyuyamasam da güzel uyandım bugün . bilmiyorum artık duvarlarımı çok ince yapıyorlar yoksa insanlar sözlerini dinlettirmek için gecenin bi saati insanları rahatsız etmiyim falan demeden yüksek sesle mi konuşuyor .hiç bir fikrim yok ama hiç acımam gece çalarım kapılarını uyarmak için dün yaptığım gibi . dün gece bir de sivri sinek vardı içerde , onu yakalama bahanesiyle bir sürü sayfa kitap okudum ama sonra tam olarak kulağımın yanında vızıldayıp geçerek arkamdaki duvara konan sivrisineği bi hışımla öldürdüm . sonra teşekkür ettim . kanı duvarda kaldı sineğin , yastığımın üst tarafında ve öyle uyudum .. bugünler güzel günler , değerini bilip tadını çıkarmak lazım diye yazıyorum bu durak noktası notlarını , pek…